29 Ara 2010

doppler etkisi : Karmacoda

Would you come to this place of mine ?

San Francisco, CA çıkışlı Amerikalı bir çift vokalli trip-hop, downtempo ve electronica grubu Karmacoda.
Şahsen ben ABD tabanlı müziklerden pek hoşlanmam - içimdeki Avrupa aşkından olsa gerek. Genelde Amerika çıkışlı müziklerin çok sığ olduğunu düşünürüm, hatta düşünmekle yetinmem, her fırsatta bu görüşümü etrafa da bildiririm.
Karmacoda bana tükürdüğümü yalatan sayılı gruplardan biri.


Yüzyıllarca aynı tür müzikleri ve aynı kişileri dinledikten sonra trip-hop ve downtempoya bir anda zeytin dalı uzatmış olmam beni bile şaşkına düşürdü. Sonuçta benim daha önce dinlediklerimden/beğendiklerimden farklı bir dünya burası. Elektronik ağırlıklı müziğin insanın doğasına aykırı olduğunu düşünürdüm hep, şimdiyse tam tersi, bana huzur verdiğini düşünüyorum (bkz. difin bir dediği diğerini tutmaz).
Yani, bu türlere yaklaşmak benim için bir serüvendi adeta, demek istiyorum. Bu çılgınca(!) serüvende kendime en yakın bulduğum grup Karmacoda.

"It is a simple objective really; create music to reflect the emotion of a specific time and space in the modern world." diyorlar internet sitelerinde. Katılmadan edemiyorum.

Brett “B.” Crockett ve Heather Pierce 2000 yılında tanışıyorlar ve birlikte müzik yapmaya karar veriyorlar. İki mükemmel sesli vokal, ihtiyaçları olan davulcu Bruce Fulford'u da aralarına alıp B.'nin stüdyosuna kapanıyorlar. Stüdyoda geçen ilk birkaç saatin sonunda Frail adlı parça ortaya çıkıyor.
Uzun uykusuz gecelerin ardından ilk albümleri olan Reco mended'ı çıkarıyor Karmacoda. Daha sonra aralarına katılan DJ Rafael Acevedo'yla birlikte ikinci albümleri Evidence 2003'te hayat buluyor.
2004'te 3rd Annual Independent Music Awards'da En İyi Film Müziği ödülünü Swan adlı parçalarıyla kazanıyorlar. Ödülden bir süre sonra basçıları Brian Templeton gruptan ayrılıyor ve yerine Eric Matsuno Karmacoda'ya dahil oluyor.





Albümleri ;


-> Reco mended (2001)
-> Evidence (2003)
-> Altered Evidence: Late Night Remixes (2004)
-> Illuminate (2007)
-> Lux Life: Illuminated Remixes (2008)
-> Ultraviolet Live (2009)



Grubun ismi İngiliz trip-hop topluluğu Massive Attack'in Karmacoma adlı hepimizce bilinen kült parçasına ithafen Karmacoda olmuş. Kaliteli müziğe duyulan saygıyı göstermenin son derece hoş bir yolu bence.
Dinlediğim parçaların içinde ayrım yapmam çok zor. Ama kesinlikle dinlemenizi önerebileceğim bazı parçalar da yok değil :). Beni etkisi altına alan ilk parçaları Awaken oldu. Son günlerdeyse Front Of My Room rüyalarımın fon müziğini oluşturuyor mesela. Merciless parçası sadece B.'nin o seksi sesini duymak için dinlenebilir ve ya arkada çalan En Passing parçası huzurunuza huzur katabilir. Bunların dışında All That Depth, Where You Sleep, Master Plan, Disrespect, Amsterdam Room ve tabi ki ödüllü Swan parçalarını dinlemenizi öneririm.


Albüm kapakları -teki hariç- hoş bir uyum içerisinde. Çok farklı veya yaratıcı olup olmadıkları hakkında bir şey diyemem ama en azından göze hitap ediyor. İşte bu tepedeki de içlerinde en çok beğendiğim Reco mended albümünün kapağı.

Karmacoda'yı çok övdüm galiba, ama en azından gereksiz yere övmedim bence. Bir dinleyin aşağıdan, bir bakın derim a dostlar :).

Hiç yorum yok: